fejléc


A fórum szabályai


  • A játékosok által közzétett tartalomért az oldal vezetősége semmilyen formában nem vonható felelősség alá. Bár próbálunk odafigyelni, ha Neked nem tetsző tartalmat látsz, kérlek jelezd a vezetőség felé.
  • Kérjük a netikett szabályait betartani, és tekintettel lenni az oldalt olvasó kiskorúakra is.
  • Tilos a fórumon mindenféle vallási, politikai, stb. véleménynyilvánítás, vagy egyéb, közösségromboló tevékenység folytatása.
  • Tilos a fórumon erőszakos, durva, szexuális, vagy egyéb, korhatárhoz kötött tartalom közlése.
  • Természetesen lehet a karaktereknek magánélete, de a szaftos részleteket kérjük mellőzni, és privátban intézni.
  • A fórumban a következő jelölést kérjük használni.
  • A karakter cselevései sima hozzászólásban történjenek. ( Elindul a könyvtár felé.)
  • A megszólítás, párbeszéd  - kötőjellel jelölendő. ( - Hello! Erre kell menni a könyvtárba? )
  • A gondolatok két * közé kerüljenek. (* Persze, mert te olyan okos vagy, mi? * - gondolja magában.)
  • Ha esetleg a későbbiekben telepatikus beszélgetés történik, azt ~ j-lal kellene jelölni.
  • Kérünk mindenkit a helyesírásra próbáljon figyelni.



Játékszabály


  • A regisztráció teljes névvel (karakter neve) történik.
  • A játék feltétele az elfogadott előtörténet.
  • A játék megkezdése előtt kötelező karakterlap feltöltése
  • Az oldalon az E/1 és az E/3 játékmód is elfogadott, ám törekedjünk az egyikhez ragaszkodni.
  • Kérjük minden esetben figyelj társaid hozzászólására, a félreértések elkerülése végett.
  • A kommentnek nincs meghatározott hossza, de kérünk mindenkit, hogy törekedjen a minőségi játékra.
  • Az oldalon Non real time játékmódra van lehetőség.
  • A karakterek nem sebezhetetlenek, vagy halhatatlanok, épp ezért kérünk mindenkit a reális játékra, ellenkező esetben a tettek következményekkel járnak.
  • Kétes kimenetelű kérdésekben, illetve mesékben, kalandokban, valamint párharcokban minden esetben a Mesélő/Admin szava dönt, a döntés megkérdőjelezhetetlen.
  • Más karakterét mozgatni, játékba hozni a user engedélye nélkül szigorúan tilos.


A játék menete:

Háromféle játék lehetősége lesz a jaték során.

Az első: Szabad játék, amikor a mesélő nem szól bele. Itt akár 3-4 csoportban is lehet külön - külön játék párhuzamosan. Ilyen például a tanévnyitó, vagy amikor semmi "extra" nem történik. Ehhez nem kell mesélő.

A másik fajta játék: Amikor a mesélő csak instrukciókat ad, illetve a játék végeredményét. Magába a játék menetébe nem szól bele. Pl. : Egy huhogó hang hallatszik... a játék végén egy levelet kell találnotok.

A harmadik fajta játékban a mesélő irányítja a játék menetét, és aktívan részese a játéknak.


Játék sorrend: Többnyire 2-3 fős csapatokban lesznek a játékok a tervek szerint. Így az adott 2-3 főnek kell csak bevárnia a másikat. Az első sorrend nincs meghatározva, ahogy először írtok, utána azt tartjátok.

Csatlakozás, kilépés: Csatlakozni bárikor lehet, ha azt a körülmények engedik. Mert hát a kazamata alján nehéz csatlakozni. De az étkezőben simán lehet. Ilyenkor az illető szól, hogy figyi, csatlakoznék.... és akkor ő jön beékelődve a sorrendbe. Kilépéskor a karakter az utolsó reagálásában távozik, ezzel kilépve a sorrendből.



Alapvetően szabad játék van. Szóval az egyik karakter elvonulhat a másikkal kávézgatni, ahol megbeszélik az élet dolgait, miközben a többiek törpökre vadásznak...

Aztán a mesélő szól, hogy kaland ennek annak, vagy azoknak, akik akarnak csatlakozni... És ez így folytatódik.




Helyszínek


  • Egy helyszínen egyszerre csak egy játék folyhat, ha a választott helyszínen játszanak, useres egyeztetés után csatlakozz a folyamatban lévő játékhoz, vagy keress másik helyszínt.
  • Ha nem találsz megfelelő helyszínt, ötleted a helyszínigénylőben is elküldheted, és a lehetőségekhez mérten betesszük.
  • Időn kívüli játék, illetve népszerű helyszín esetén lehetőséged van új fórum létrehozására a játékosok nevével, melyet kérünk a játék végén lezárni.
  • Egy hónap inaktivitás után minden játék automatikusan lezáródik, a helyszín felszabadul.
  • A tanórák tananyaga a fórum megfelelő helyszínére kerül fel.

Tanórák szabályai


  • A tanórák tananyaga a fórum oktató terében lesz feltéve.
  • Gyakorlati oktatás igény szerint messengerben oldható meg.
  • A befejezett tanórák anyagát a tanárnak kötelessége a fórum tantárgyak menüjébe, a saját tantárgyához feltölteni
  • Tanórákon kötelező a megadott időkereten belül a tananyag elvégzése, teszt kitöltése.
  • Tanórákon kötelező az illemszabályok betartása
  • A tanárnak joga van a saját tanóráján, valamint az iskolai idő alatt bármikor pontok adására illetve elvételére, valamint büntetőmunka, jutalom kiosztására.


Pontrendszer

  • Az iskolában a diákok különböző tevékenységeikkel pontokat szerezhetnek, illetve veszíthetnek
  • Pontok szerzésére az iskolai viselkedés, az aktivitás, különböző feladatok teljesítése során van lehetőség
  • A szabályok megszegése, a házi feladat hiánya, az inaktivitás pontlevonást és esetleges büntetőfeladatot von maga után.
  • A tanárok maguk döntik el, hogy akarnak-e külön vizsgát vagy az év közbeni teljesítményt osztályozzák. Ez alól kivétel az RBF és a RAVASZ.
  • Az egyes diákok érdemjegyeiről az adott tanár dönt.

Lehetséges érdemjegyek:

K="Kiváló"

V="Várakozáson felüli"

E="Elfogadható"

H="Hitvány"

B="Borzalmas"

T="Troll"

  • Amelyik diák valamelyik tárgyból nem sikerül egy legalább elfogadható érdemjegyet szereznie, annak 1 pótlási, javítási lehetőség jár (tanár dönt ennek módjáról).
  • Aki nem szerez legalább Elfogadható eredményt egy tárgyból, az akkor a következő évi tanórákon nem vehet részt. És Neki újra az előző évből kell majd vizsgázni.

Karakterek fejlődése:


1.       1. Képességek:

 

Minden user 1 speciális képességet választhat a karakterének induláskor.

Ezek közül lehetne választani: (ha egyéb ötletetek van, megbeszélhetjük) A választás nem kötelező, de a játék során már nem vehetsz fel különleges képességet.

  • repülés
  • levitáció
  • szuggeszció
  • hoppanálás
  • teleportálás
  • állatok nyelvén értés
  • legilimencia
  • okklumencia
  • elmemágia
  • animágia
  • párszaszó
  • metamorfmágia



2. Készségek:

A karakterek induláskor 25 ponttal gazdálkodhatnak, amelyeket ezen készségek között oszthatnak fel:

Ez így jelenik meg a fórumon.


  • Bűbáj
  • Sötét varázslat
  • Átváltoztatás
  • Bájital
  • Seprűhasználat
  • Párbaj
  • Lexikális tudás

  • Pálcahasználat

 

A készségeket úgy próbáltam kiválasztani, hogy valamilyen formában kapcsolódjanak a tanult tantárgyakhoz.


Miután tanórák nem lesznek a fórumban, csak a tananyag utáni tesztek, ezért azok pontszámai adódnának hozzá a képességekhez.

Ily módon:             Troll – 0 pont

                     Borzalmas: 0 pont

                      Hitvány: 1 pont

                      Elfogadható: 2 pont

                      Várakozáson felüli: 3 pont

                       Kiváló: 4 pont

A pontszámokat a tanárok az órai vagy vizsga alkalmával tudják növelni, de akár csökkenteni is.

Valamint a kalandokban éppen vezetőt játszó karakter a sikeres kaland végén pontszámmal jutlmazhatja a karakter egyes ötleteit, varázslatait, megnyilvánulásait.

Az admin, valamint a mesélő bármikor adhat, vagy vehet el pontokat, ugyanígy a tanár és mentor karakter is. (Persze nem igazságtalanul, vagyis nem mindig :) )


A tanárok 500 alapponttal indulnak, plusz a fórumba felrakott linken kereszül egy 12 oldalú dobokóckával 5X dobva a kapott összpontszám hozzáadódik ehhez.

Maximum 5 alkalommal próbálkozhattok, a legmagasabb pontszám kerüljön be  a karakterlapba.


3. Aktivitás utáni pontgyűjtés:

Az egyes karakterk a fórumban való hozzászólásukkal is kereshetnek pontokat.

Minden 100.  hozzászólás automatikusan egy pontot generál a karakter egy szabadon választott készségéhez.


  1. A kalandok:


A kalandok a fórum játékötletek részében vannak felsorolva: Onnan váalszthattok a meghatározott készségek figyelembe vételével.
(Pl. Neked van 3 pontod bájitalból és 6 pálcahasználatból. A kaland 5 bájitalpontot kér és 5 pálcahasználatot.
Egyedül nem tudod végigcsinálni a kalandot, vagyis olyan embert keresel magad mellé, akinek megvan az 5 bájitalpontja.)

            - A kalandok során mindig kell egy vezető.

            - Ő fogja a vállán vinni a sztorit. Nem csak neki lehetnek ötletei, de ha vita van, hogy balra, vagy jobbra, ő dönt.

- A feladata továbbá az is hogy a sikeres kaland végén pontokkal jutalmazza a játékosokat. Max 3 pontot adhat egy karakternek, hogy melyik készséghez, az attól függ,
hogy milyen feladatokban vélte jónak a játékost.
- Egy készséghez max. egy pontot adhat. (nem kötelező kiosztani mind a 3 pontot minden játékosnak. Pl. ha egy játékos csak ott volt de semmit nem csinált, akkor ne kapjon pontot)
- Ezen kívül, aki részt vett a játékban automatikusan kap egy - egy pontot ahhoz a 3 készséghez, ami meg volt határozva a játék kezdetekor.
- A kaland végeztével, ha sikeres, akkor bekerül a befejezett kalandok topicba. Beleírva, hogy kik játszották végig.

(Ez azért jó, mert akár egyszer majd elő lehet venni őket újra. :))
A kaland befejezése után, minden a kalandban részt vett játékosnak kötelezően egy újabb kalandötletet kell feltennie az ötletek közé. (így sosem fognak azok elfogyni :))
(Játékosnak, nem karakternek. Vagyis ha te 3 karival játszottál a sztoriban csak 1 ötlettel tartozol.)


Azt mondtuk, hogy a diákok 25 ponttal indulnak. Ezeket a kedzéskor szét kell osztanotok.

Pontgyűjtési lehetőségek:

  • Vizsgák tantárgyanként
  • Kalandok (fent részletezve)
  • 100 hozzászólásonként 1 pliusz pont (ezt mindenki oda teszi, ahová akarja)

  • A következő évfolyamba lépés feltételei:

- Az első éves dákoknak a tanév során a fent említett módokon kell a készségeiket fejleszteniül. A következő évfolyamba lépés akkor lehetséges, ha a diák minden készségéből megszerezte a kötelező 25 pontot. Előfordulhat, hogy pl. párbajból már 30 pontja is van, de addig, amíg az összes készségét nem fejlesztette 25-ös pontra a továbblépés nem lehetséges.
- Másdoévben szintén 25 pontot kell összehozni, vagyis immár 50 pontnak kell meglennie a továbblépéshez.
- Harmadévben, mmivel több a tantárgy 50c ponttal kell fejlődni, vagy 100 pontnak kell lennie.
- Negyedévben szintén 50, vagyis immár 150 pont kell a továbblépéshez.
- Ötöd, hatod és hetedévben 100-100 ponttal emelkedik a kötlező pontszám.
- Persze lehet, ogy te már pálcahasználatból elsőben elérted a 75 pontot 8mondjuk csodálkoznék), de akkor is csak akkor mehetsz tovább a következő évfolyamba, ha elérted ezt a pontszámot minden készségből.
- Ez miért érdekes? Mert aki többet játszik, több pontot gyűjt, előbb fog évfolyamot lépni, mint a többiek :)


Hogy lehet a pontokkal manipulálni ? 


Többféleképpen:

  • Egyrészt játssz minél többet, hogy a hozzászólások után kapott pontjaidat oda oszd szét, ahová akarod.

  • Másrészt: válassz olyan küldetéseket, amelyekből nyerhetsz olyan pontokat amikre szükséged van.

  • harmadrészt: tanulj a vizsgákra

  • negyedrészt: nyalizz a tanárnak, kérj tőle plusz házit, ajánld fel neki segítségedet néhány plusz pont reményében. :)


Oktatás:
  • Egy tanár tanár, akár 2, max 3 szaktárgyat oktathat, és azoknak nem kötelező egy adott alaptárgyhoz tartoznia. Pl.: Lehet valaki egyszerre Kividics, Sötétvarázslatok, és Erkölcstan szakos tanár is!
  • Az alapozó tárgyakat minden évben más – más tartja, s nem biztos, hogy olyan tanár tartja, aki később szakos tárgyat tanít. Az adott tanártól függ, hogy az alapozó tárgyak köréből miről mennyit mesél, tanít. Szóval előfordulhat, hogy Alapismeretek első évében a tanár nem tanítja nekik meg rendesen a repülést, hanem csak elméletben, mert ő így döntött. Másodévben egy másik tanár egy kicsit jobban tanítja azt, mert szeret avval foglalkozni, de az sem hozza le a bemaradást, s inkább a mágia történelemmel foglalkozik, így mire a diák harmad évbe kerül a repülés tanár lehet, hogy nem lesz boldog, mert a diákok eléggé szegényes tudással rendelkeznek.

  • Az iskola elvei szerint az alapozó tárgyakat mindenki képes tanítani, aki sikeresen letette az RBF-t. Ugyan akkor mindegyik tárgy akkora témakört ölel fel, amelyet normálisan nem nagyon lehet át adni, mint tudás. Ezért szinte mindenki úgy van vele, hogy ami fontos azt megtanítja majd az adott szakos tanár, addig tanítok nekik valamicskét belőle.


  • Hogyan is néz ki egy diák tanulmányai, az évek során?
Első, és második év:
 Alapismeretek (Kötelező tantárgy)
 Mágiatan (Kötelező tantárgy)
 Túlélő ismeretek (Kötelező tantárgy)
 Világismeretek (Kötelező tantárgy)
Második év végén Juliska úgy gondolja, hogy csak olyan tárgyakat vesz fel, amik neki tetszenek, és nem foglalkozik olyanokkal, amik nem érdeklik. Lévén, hogy kb 13 éves szarik a jövőre, hogy mi kell neki a jövendőbeli munkájához, mert még fogalma sincs mi lesz belőle.

Harmadik év:
 Repülés (Szabadon választott 1)
 Kvidics (Szabadon választott 2)
 Bűbájok (Szabadon választott 3)
 Vadászat (Szabadon választott 4)
 Bájitalt (Szabadon választott 5)
 Világismeretek (Kötelező tantárgy)

Rá jött, hogy a Repülés és a Kvidics nagyon hasonló tárgyak, de hát már nem adhatja le egyiket sem. Arra is rá jött, hogy hiába tanul bájitalt, ha fingja nincs mi az a mandragóra… Illetve, mivel csak egy tárgyat vett fel a Mágiatanból, így neki nem kell tanulnia magas mágiát. Ha vett volna fel mondjuk egy Sötét varázslatokat, akkor most automatikusan lenne még egy Magas Mágia alapismerete, mint tárgy.

Negyedik év:
 Repülés (Szabadon választott 1)
 Kvidics (Szabadon választott 2)
 Bűbájok (Szabadon választott 3)
 Vadászat (Szabadon választott 4)
 Bájitalt (Szabadon választott 5)
 Növénytan (Szabadon választott 6)
 Sötét varázslatokat (Szabadon választott 7)

Egészen szépen alakult az éve, de hát sajnos a Növénytant, és a Sötét varázslatokat még csak most vette fel, így azokat a harmadikosokkal kell tanulnia. Már érzi, hogy kezd lemaradni
tudásban bizonyos dolgokban a többi negyedikestől, de azt is látja, hogy mások is le – le maradnak más tárgyakból hozzá képest. Viszont, mivel meg van a 2 Mágia tan szakosodása,
így következő évben fog kapni egy magas mágiát, mint kötelező tantárgy.

Ötödik év:
 Repülés (Szabadon választott 1)
 Kvidics (Szabadon választott 2)
 Bűbájok (Szabadon választott 3)
 Vadászat (Szabadon választott 4)
 Bájitalt (Szabadon választott 5)
 Növénytan (Szabadon választott 6)
 Sötét varázslatokat (Szabadon választott 7)
 Magas mágia (Kötelező)
 Védelmek (Szabadon választott 8)

RBF tárgyak ugyan ezek lesznek neki. Szóval simán lehet olyan varázsló/boszorkány, akik úgy mennek RBF-re, hogy semmilyen mágiát nem tudnak, mivel kviblik. Helyette elméleti és
gyakorlati tárgyakból vizsgáznak. Juliska keményen rá cseszhet az RBF-en, mivel a Magas mágia elég tág témakör, és hát ha az oktató tanár nem olyan volt, akkor igen csak hiányos lehet a széleskörű ismeretek terén.

  • Az RBF vizsga kérdéseket nem a tanárok állítják össze, hanem a MINISZTÉRIUM!



  • Narancssárgával van jelölve a tudásszintje, hogy körülbelül hol tarthat, az RBF idején ezek alapján. Látszik, hogy Védelmekből 2év lemaradását kell bepótolnia, hogy ha sikeresen akar vizsgázni. Illetve Sötét varázslatokból, és Növénytanból 1 évet kell bepótolnia.

  • Ilyenkor jönnek jól a fakultatív órák. Hiszen minden diák évenként 1 fakultatív órát felvehet. Lehet könyörögni az adott tanárnak…
  • Egy év lemaradással is megcsinálható az RBF, de Kiváló eredményt ne reméljen a tanuló abból a tárgyból, 2 év lemaradásához már erősen ajánlott a felkészítő képzés.
  • Tárgy leadásra, felvételre, csak az Igazgató adhat lehetőséget. De ahhoz nagyon különleges indok kell!